تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/08/08 - 09:06
کد خبر: 448667

بررسی مسئله جذب هیئت علمی؛

اعلام نیاز دانشگاه‌ها برای جذب هیأت علمی/رشته‌های مورد نیاز جذب هیات علمی +جدول

اعلام نیاز دانشگاه‌ها برای جذب هیأت علمی/رشته‌های مورد نیاز جذب هیات علمی +جدول

رشته های مورد نیاز جذب هیات علمی دانشگاه های سراسری و وزارت علوم، دانشگاه های آزاد و دانشگاه های وزارت بهداشت ۱۴۰۱ در دفترچه ثبت نام فراخوان جذب هیئت علمی سال ۱۴۰۱ این دانشگاه ها درج شده و در سایت مرکز جذب هیات علمی دانشگاه ها منتشر می شود.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه های سراسری کشور، برای تامین نیروی انسانی کادر علمی و هیات علمی مورد نیاز خود اقدام به اعلام فراخوان جذب هیئت علمی می نمایند. فراخوان جذب هیات علمی در سال ۱۴۰۱ نیز منتشر شده و رشته های مورد نیاز جذب هیات علمی دانشگاه های سراسری، آزاد و وزارت بهداشت، در دفترچه ثبت نام فراخوان این دانشگاه ها درج شده و در سایت مرکز جذب هیات علمی آنها منتشر می شود.

داوطلبان ثبت نام فراخوان جذب هیئت علمی باید از لیست اعلام نیاز دانشگاه ها مطلع باشند.

لغو قرارداد با ۲۰۰ استاد واحد علوم و تحقیقات/کاهش تقاضای ورود به دانشگاه،  علت خداحافظی با برخی اساتید | خبرگزاری ایلنا

رشته های مورد نیاز جذب هیات علمی دانشگاه های سراسری ۱۴۰۱

دانشگاه های سراسری تحت نظارت وزارت علوم در چند سال اخیر به دلیل داشتن تعداد واحد های زیاد در شهرها و استان های سراسر کشور، داشتن تنوع در مقاطع و رشته های تحصیلی، کیفیت اساتید و آموزش، به یکی از پرطرفدارترین دانشگاه های کشور تبدیل شده است. این دانشگاه ها به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز کادر علمی خود، در فراخوان هایی از میان داوطلبان واجد شرایط سنی جذب هیات علمی، پذیرش انجام می دهند.

داوطلبان زیادی نسبت به جذب هیات علمی دانشگاه های سراسری به دلیل داشتن بازار کار مناسب، تمایل داشته و از آنجا که پذیرش در این دانشگاه ها در رشته های محدودی انجام می شود، داوطلبان باید از لیست رشته های مورد نیاز جذب هیئت علمی دانشگاه های سراسری اطلاع داشته باشند. پذیرش در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه های سراسری در سال ۱۴۰۱ نیز انجام می شود.

در سال 1401 نیز رشته های مورد نیاز جذب هیات علمی دانشگاه های سراسری در زمان ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم منتشر می شود. داوطلبان با مراجعه به سایت مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم به نشانی mjazb.ir می توانند لیست اعلام نیاز دانشگاه های سراسری را مشاهده نمایند.

رشته های مورد نیاز جذب هیات علمی دانشگاه های سراسری را از سایت mjazb.ir مشاهده کنید

پذیرش در هر یک از رشته های مورد نیاز جذب هیئت علمی دانشگاه های سراسری شرایط خاص خود را داشته که در دفترچه راهنمای ثبت نام در فراخوان جذب وزارت علوم درج می شود. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج جذب هیات علمی نسبت به نتایج خود اعتراض دارند، می توانند برای اعتراض به نتایج فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم اقدام نمایند.

رشته های مورد نیاز جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۱ به منظور تامین کادر علمی مورد نیاز این دانشگاه، فراخوان جذب هیات علمی را منتشر می کند. جزئیات مربوط به فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد 1401 در سایت ساجد دانشگاه آزاد به نشانی sajed.iau.ir منتشر می شود.

داوطلبانی که واجد شرایط هیات علمی شدن در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد هستند، باید در زمان ثبت نام فراخوان، به سایت ساجد دانشگاه آزاد مراجعه کرده و مراحل مربوط به ثبت نام را طی کنند. همچنین داوطلبان باید اطلاعیه های منتشر شده در سامانه ساجد را به دقت دنبال کرده تا از جزئیات فراخوان جذب هیئت علمی مطلع شوند.

در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ نیز مانند سایر آزمون های استخدامی، رشته های محدودی مورد نیاز بوده و افرادی که در این رشته های مورد نیاز جذب هیات علمی دانشگاه آزاد تحصیل کرده اند، می توانند در این فراخوان ثبت نام کرده و مدارک و مستندات لازم را ارائه دهند.

لیست رشته های اعلام نیاز جذب هیات علمی دانشگاه آزاد هر سال در سایت ساجد به نشانی sajed.iau.ir منتشر می شود. انتظار می رود در سال ۱۴۰۱ نیز رشته های مورد نیاز جذب در این سایت درج شده و منتشر شود.

حقوق اساتید دانشگاه، کم یا زیاد؟ / اعضای هیات علمی، دستمزدهای نجومی  می‌گیرند؟

رشته های مورد نیاز جذب هیات علمی دانشگاه های وزارت بهداشت ۱۴۰۱

دانشگاه های علوم پزشکی در سال 1401 به منظور تامین کادر علمی مورد نیاز این دانشگاه ها، فراخوان جذب هیات علمی را منتشر می کنند. جزئیات مربوط به فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی ۱۴۰۱ در سایت وزارت بهداشت به نشانی jazb.aac.behdasht.gov.ir منتشر می شود.

داوطلبانی که واجد شرایط ثبت نام جذب هیات علمی دانشگاه های وزارت بهداشت هستند، باید در زمان ثبت نام فراخوان، به سایت وزارت بهداشت مراجعه کرده و مراحل مربوط به ثبت نام را طی کنند. همچنین داوطلبان باید اطلاعیه های منتشر شده در این سایت را به دقت دنبال کرده تا از جزئیات فراخوان جذب هیئت علمی مطلع شوند.

در فراخوان جذب هیئت علمی وزارت بهداشت 1401 نیز، رشته های محدودی مورد نیاز بوده و افرادی که در این رشته های مورد نیاز جذب هیات علمی دانشگاه های وزارت بهداشت تحصیل کرده اند، می توانند در این فراخوان ثبت نام کرده و مدارک و مستندات لازم را ارائه دهند.

لیست رشته های مورد نیاز جذب هیئت علمی دانشگاه های وزارت بهداشت ۱۴۰۱ در دفترچه راهنمای ثبت نام این فراخوان درج شده و در سایت وزارت بهداشت به نشانی jazb.aac.behdasht.gov.ir منتشر می شود.

محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکز جذب وزارت علوم نیز اخیرا در مصاحبه ای با اشاره به زمانبندی فراخوان جذب اعضای هیأت علمی آبان ماه ۱۴۰۱ گفت: براساس تقویم زمانی اعلام شده، اعلام نیاز دانشگاه‌ها از ۱۴ آبان ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین ثبت نام داوطلبان در فراخوان جذب از ۲۶ آذرماه آغاز شده و تا ۷ دی ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

فراخوان آبان ماه ۱۴۰۱

رئیس مرکز جذب وزارت علوم درباره سهمیه پذیرش فراخوان جذب آبان ۱۴۰۱ افزود: اختصاص سهمیه با مرکز نظارت است، اینکه دانشگاه‌ها چه تعداد درخواست داشته باشند و مرکز نظارت براساس آمایش چه تعداد سهمیه اختصاص دهد در این زمینه مرکز نظارت تصمیم می گیرد.

وی درباره اعمال دو مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش سن جذب برای عضویت در هیأت علمی تا ۴۵ سال و امتیاز تأهل و داشتن فرزند در جذب اعضای هیأت علمی گفت: این دو مصوبه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و در این فراخوان در فرم‌های صلاحیت عمومی اعمال شده است.

گزارش از محمد رمضانی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top